Zdjęcie panoramiczne przedstawiające muzeum karkonoskie w Jeleniej Górze.
ODDZIAŁY
Zdjęcie przedstawiające oddział

Dom Carla i Gerharta Hauptmannów
ul. 11 Listopada 23
58-580 Szklarska Poręba

Zdjęcie przedstawiające oddział

Muzeum Historii i Militariów w Jeleniej Górze,
ul. Sudecka 83

Zdjęcie przedstawiające oddział

Muzeum Zamek Bolków
ul. Zamkowa 1
59-420 Bolków

szklane co nie co


25 maja 2018

 

Tajemny słoik – zajęcia edukacyjne

Krótka opowieść o szkle i jego wytwarzaniu.

Zajęcia prowadzone będą na salach wystawowych przy ud

ziale unikatowych eksponatów muzealnych i szklanych.  Uczestnicy zajęć dowiedzą się co to jest szkło i w jaki sposób powstaje?. Jakie techniki prezentuje eksponowane szkło. Kto pracuje ze szkłem , jakimi narzędziami  i w jaki sposób? Uczniowie zastanowią się czym różni się szkło dzisiejsze od tego z dawnych epok

Tajemny słoik to pasjonująca przygoda , biorący udział w zabawie podsumowuje swoją wiedzę w sposób ciekawy  i praktyczny, poprzez zaangażowanie i współdziałanie w grupie.

 

Podczas zajęć dzieci / młodzież

– odkryje teren i jego zasoby potrzebne do wytwarzania szkła

– obejrzą kolekcję szkła historycznego oraz artystycznego

( wędrowne huty)

– poznają proces wytwarzania szkła w sposób teoretyczny

– odkryją tajemnice i ciekawostki dotyczące szkła

–  zrozumieją na czym polega praca hutnika

– zdobienie szkła i techniki dekoracyjne

–  znaczenie i podział szkła w życiu

 

„Jawa czy sen- sztuka symboli” – zajęcia edukacyjne

Zajęcia  edukacyjne dla młodzieży nawiązujące do czasowej wystawy Rafała Olbińskiego, prezentowanej w Muzeum Karkonoskim w Jeleniej Górze.

Zajęcia kierowane są do uczniów szkół gimnazjalnych i przeprowadzone zostaną na  salach wystawienniczych. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się o interesującym kierunku w sztuce , jakim jest surrealizm na przykładzie wystawy malarstwa  Rafała Olbińskiego. Przybliżenie sylwetki artysty oraz jego pracy twórczej.

Kolejnym etapem będzie podróż do głębi obrazu czyli umiejętność interpretacji , przekaz  artysty poprzez symbol, skojarzenie. Odpowiemy sobie na pytanie czym jest symbol i co chciał artysta nam przekazać i jakie wzbudza  w nas odczucia.

Analiza wybranych prac artysty, swobodne rozmowy, odnajdywanie i potwierdzanie wniosków wynikających z wcześniejszej rozmowy. Krótka rozmowa na temat marzeń sennych , zwrócenie uwagi na nierealne sytuacje pojawiające się w snach.

 

Zabawa plastyczna „W głąb wyobraźni”

Na podstawie wybranego dzieła oraz przeczytanej krótkiej historyjki uczniowie będą mieli za zadanie stworzenie dalszej wizji swojego opowiadania , decydując przy tym który moment opowiadania zechcą interpretować.

 

Podczas zajęć uczniowie :

-zapoznają się z kolekcją obrazów Rafała Olbińskiego

– dowiedzą się o stylu w sztuce jakim jest surrealizm oraz o symbolice dzieł

–  zrozumieją znaczenie symbolu jako wskazówki do interpretacji dzieła

–  podyskutują o znaczeniu symbolice sennej jako odniesienia do sztuki

– stworzą swój plastyczną prace na podstawie dzieła a przy tym pobudzą swoja wyobraźnię

 

 

POWRÓT